Rotorová technika
CargoPit - Kontejnerový /nákladový bezpilotní vrtulník
CargoPit vytváří zcela novou definici autonomních přepravních prostředků jak jako jednotlivý stroj, tak jako ucelený přepravní systém umožňující novou koncepci transportní logistiky.
Cargopit má značnou konstrukční shodu systémů a celků s vrtulníkem PitPit, z něhož používá kompletní pohonný systém. Ten je integrován do pevnostní příhradové konstrukce umožňující letový provoz s kontejnerem, či bez něho.
Podvěsný kontejner z vlnitého hliníkového plechu má vnitřní objem 2,2 m3, délku 3,7 m, šířku 1,0 m a výšku 0,8 m. To umožňuje přepravu široké škály nákladů včetně např. přepravy ležící osoby – pacienta/zraněné osoby. Hmotnost kontejneru je 20 kg.
Kontejner je po zavěšení uchycen ke konstrukci ve čtyřech bodech a je součástí pevnostní struktury. Pokud je vyžadován provoz bez kontejneru, vloží se do závěsných bodů profilované trubkové výztuhy zajišťující prostorovou tuhost nákladové části draku.
Pokud není použit kontejner, je možno na popruhy podvěsit náklad do celkové hmotnosti 125 kg. Rozpon konstrukce je 1040 mm. To umožňuje podvěsit náklad na veškerých typech Europalet (1 - 6), z hlediska hmotnosti nejlépe na paletách plastových s maximální šířkou 1000 mm. Dále je možno výhodně podvěsit BigBoxy různých typů a výrobců. Výhodně lze do prostoru vymezeném nákladní částí zavěsit dlouhé předměty a tyto bezpečně zajistit proti rozkmitání. Tato univerzálnost umožňuje operativní dopravu nákladů například při stavbě výškových budov, či dopravu nákladů na heliportech výškových budov.
Závěsné body pro kontejner i pro zavěšení pomocí popruhů jsou vybaveny tenzometrickými snímači zatížení. Jejich výstupy jsou porovnávány s daty o množství natankovaného paliva, nadmořské výšce a teplotě. To umožňuje zajistit vzlet se správnou maximální hmotností nákladu a jeho správným rozmístěním z hlediska centráže.
Koncepce rotorového systému CargoPitu a pohonného systému jako celku umožňuje efektivní instalaci řídících a ovládacích systémů, které jsou výrazně jednodušší povahy oproti systémům nezbytným pro ovládání vrtulníků tradiční koncepce či multikoptér.
CargoPit může výhodně sloužit jako mateřská loď pro přepravu dronů různých typů a s ohledem na svůj výškový dostup, může být využíván jako retranslační stanice.
Z hlediska popisu funkce rotoru, provozních vlastností a koncepce pohonného systému odkazujeme na popis vrtulníku PitPit. CargoPit má mírně zvětšený průměr nosného rotoru.
CargoPit - Základní technické údaje | ||
Délka | 4,47 m | |
Výška | 2,18 m | |
Šířka | 1,48 m | |
Průměr rotoru | 6,25 m | |
Motor | Čtyřtaktní, hvězdicový VM PP | |
Výkon motoru | 44 kW / 60 HP | |
Prázdná hmotnost bez kontejneru | 150 kg | |
Maximální vzletová hmotnost | 320 kg | |
Hmotnost nákladu v kontejneru / podvěs | 105 / 125 kg | |
Operační / maximální rychlost | 85 / 115 km/h | |
Výdrž | 2,5 h |